فیلمنامه ناتمام...


گزارشی از حضور جناب آقای حمیدزاده
در گروه فلسفه دانشگاه تهران

 

احمد خداداد حسینی ـ کارشناسی 81

 


سکانس اول، نیمه ی اول سال تحصیلی 82 ـ 81

تدریس زبان عربی 1 ورودی های 81 را جناب آقای حمیدزاده برعهده دارد. دانشجویان ناراضی اند، هم از نحوه ی تدریس و هم از سطح سواد استاد. اطلاعات بیشتری هم از دانشجویان سال های بالاتر به دست می آید. استاد مربوطه فاقد مدرک دکتراست و خود دانشجوی دوره ی دکترای دانشگاه آزاد است. اعتراض ها بالا می گیرد تا بالاخره در پایان ترم دکتر عالمی قول می دهد که جناب آقای حمیدزاده دیگر عربی تدریس نکند.


سکانس دوم، نیمه ی دوم سال تحصیلی 82 ـ 81

دکتر عالمی به قول خود وفا می کند. آقای حمیدزاده دیگر عربی تدریس نمی کند. ایشان فلسفه ی اسلامی تدریس می کند. دوباره اعتراض ها بالا می گیرد. دکتر عالمی در یک نشست با دانشجویان ورودی 81  قول می دهد که پس از گذشتن 3 جلسه از کلاس اگر باز هم دانشجویان به نحوه ی تدریس معترض باشند استاد را تغییر دهد و حتا صراحتاً اعلام می کند که من با کسی تعارف ندارم و اگر این طور باشد که شما می گویید من دیگر به ایشان کلاس نمی دهم. نهایتاً با اعتراض مجدد دانشجویان استاد تغییر می کند.


سکانس سوم، نیمه ی اول سال تحصیلی 83 ـ 82

ظاهراً دیگر جناب آقای حمیدزاده در گروه نیستند. اواسط ترم متوجه می شویم ایشان ویراستار نشریه ی گروه فلسفه هستند. ایشان هم چنان هستند.


سکانس چهارم، نیمه ی دوم سال تحصیلی83 ـ82

کلام 2( اختیاری )، استاد: جناب آقای حمیدزاده!!! ( حرف های دکتر عالمی که یادتان هست. ) نهایتاً کلاس به دلیل به حد نصاب نرسیدن دانشجویان تشکیل نمی شود.


سکانس پنجم، نیمه ی اول سال تحصیلی84 ـ 83

داستان تکراری. کلام 2 ( اختیاری )، استاد: جناب آقای حمیدزاده. نهایتاً کلاس به دلیل به حد نصاب نرسیدن...


سکانس آخر، نیمه دوم سال تحصیلی 84 ـ 83

بعد از تشکیل نشدن های پیاپی کلاس های اختیاریِ آقای حمیدزاده ظاهراً جناب دکتر عالمی تدریس واحد اجباری کلام 1 ( 4 واحد ) برای ورودی های 82 را به ایشان سپرده اند تا شاید این بار کلاس به حدنصاب برسد.


 
■ ■ ■


قیل و قال: توضیحات دکتر عالمی درباره ی موضوع فوق را می توانید در گفت و گوی قیل و قال با ایشان در همین شماره بخوانید.

قیل و قال، نشریه ی گروه فلسفه دانشگاه تهران، شماره ۴، دوشنبه ۱۶ آذر ۸۳